Wincent

Nu tänkte jag skriva lite om Wincent som var min första sköthäst :)

Han var en shettis som jag inte riktigt kommer ihåg hur gammal han va men runt 15,16 år borde han vara nu :)
Tror det va Malin eller Carina som hade tipsat lilla mig som skötare då :)

Började rida han på helgerna bara eftersom han stod i Åvestbo :)

Vi red ut och då red jag med ledare i början men kom ihåg att jag va liten då x)
Vi blev på hoppade av hundar en gång :/ Några hundar kom lösa och skällde men Wincent brydde sig inte ;)

Sen ramlade jag av i skogen en gång och så hoppade jag ju upp direkt och precis innan jag fått i stigbyglarna helt så kastade han sig framåt igen och jag ramlade av igen x) Och ramlade bakom han så att han blev rädd och sparkade...
Sparkade små snabba sparkar på mitt lilla lår x)

Blev skapligt blå efter det ;)
Sen började Emma rida på jadu vem va där först Atlas eller Truls ? x)
Emma red iaf den andra shettisen där och både Atlas och Truls har stått på ridskolan förut :)

Sen flyttade dom hem till hennes egna stall som bara låg en liten bit därifrån :)
Fast fortfarnade i Åvestbo :)

Vi red ofta en viss runda runt lite fint ;) Haha en gång var det nånting med en spotunna som typ välte och Emma ramla av elelr nått sånt x)

En gång försökte Wincent lägga sig också med mig på ryggen
x) Jag kastade mig av och sen fick vi upp honom innnan han la sig ner, tror jag red barbacka nästan x)

En annan gång skulle vi galoppera bredvid varandra och hästarna trodde de va tävling och började kuuta och Emma fick stopp på sin häst men inte jag x) Inte förän ängen va slut fick jag stopp på Wincent x)

Sen en gång så skulle vi rida men fick inte ta båda shettisarna för att det stoooora hästen Galiano (tror jag han hette, stod nog också på ridskolan ett tag) blev galen ;) Då red vi båda på Wincent och när vi skulle ta en sista trav fick vi inte stopp på honom x) 

Så han tvärvände åt ett håll så jag gled av och tog tag i Emma för att inte ramla av men hon va inte beredd på det och ramlade också av eftersom jag drog ner henne x))
Sen flyttade Atlas och Truls eller vem det nu va x) Så kom Mistel och ja då hände det inte så mycket tror jag x)
Haha jadu mycket man vart med om med små shettisar ;)

//Emilia



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0