Spö

När man är ute och tävlar mycket så ser man att nästan alla har spö. Och det har jag också ifall att det skulle bli nått. Men några tycker jag använder spöt åt fel saker.

När hästen stannar eller inte lyssnar på olika sett så tycker jag att man ska få använda de för att säga till dom om inte skänklarna eller annar sett fungerar. Men vissa använder det bara för att typ... det ser iaf ut som det. För vissa ser ut att lyssna hur bra som helst och helt plötsligt får den och smäll av spöt. Men man ser ju inte allt, men jag tror att vissa gånger är bara för att.

Och nu har det ju kommit en regel med spön också. Det är någonting att man inte får använda spöt någonting eller typ 1gång under hela banan och ingenting efter banan tror jag det är. Och det är ju både bra och dåligt tycker jag. För om hästen stannar utan anledning så tycker jag att man ska få använda spöt en gång. Men det är ju ändå bra så att spöt inte används när det inte behövs tex. Men när jag har sett att dom använder spöt flera gånger undere banan nu när reglen har kommit så har jag inte sett att på något ställe typ att nån har sagt till den att vara försiktig faktiskt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0