Thailand

Tänkte skriva vad vi gjorde i Thailand nu!
Varning för mitt minne!

Börjar med att säga att vi var 23 personer som åkte. Alla mina 8 kusiner på mammas sida + deras föräldrar och sånt. Så inte vilat en sekund. Alltid någon som hittar på nått kul som man hänger med på!

Dag 1,2,3,4,5 kommer jag inte ihåg vad vi gjorde exakt men bada, sola och sånt där.

Dag 6:
Åkte i stora tucktuckar (som en bil fast man sitter där bak typ med väggar och sånt (jättesvårt att förklara) till en strand som heter cocunut beach. Bada typ som en tog den dagen ;) Åkte väl hem på em. Gick ut på stan och åt och så köpte jag en tröja (kommer bild senare).

Dag 7:
Åkte till ett ställe och därifrån så gick vi i ca 20minuter till ett vattenfall. Badade i de och sen gick vi lite mer upp i skogen och såg alla möjliga djur och såg mer vattenfall. Sen vid lunch så åkte vi till en strand som heter nånting. Sen hem och bada i poolen och sen ut och åt på kvällen.

Dag 8:
Låg hemma vid poolen och havet. Den dagen var det jätte stora vågor, haha as kul! :)

Dag 9:
Åkte till ett ställe och därifrån så åkte vi med en speed boat, runt till olika stränder, superfint! Stannade och snorklade och vattnet är helt turkost! Om man är ute där det är super djupt med båten så ser man ändå botten! Där vi snorklade var en av världens bästa snorkligsställen! Fiskar överallt! Och vet ni vad jag såg då?! En sköldpadda! Grymt fränt! Typ 1,5meter lång lixom! Stränderna vi var på var också grymt fina! Värsta sanden och fiskar även där som simmade runt fötterna på en och dom var stora också!
Sen åkte vi i speed boaten tillbaks som tog ca 2 timmar.

Dag 10:
Hemma vid poolen och havet. Bada sola och lite sånt.

Dag 11:
Låg vid poolen tills lunch. Till lunch så åt vi på mcdonalds! Smakade typ precis som hemma. Sen vid 1 så åkte vi med en long tail boat i 1 timme till ett ställe där man kunde snorkla. Såg lite fiskar och sånt kuligt. Sen 2timmar till i long tail boaten till en strand och bada och sånt. Tog även massa kort den kvällen som kommer snart. Ått kvällsmat där och så. Sen åkte vi tucktuckar tillbaks till hotellet.

Dag 12:
Låg vid poolen och havet. Spelade volleybolley (stavning?) och lite sånt. Sen på em så började det att regna. Vi gick upp till poolen och hoppade i den, men sen så började det att åska och blixtra så då är poolen ju inte dete bästa stället man kan va i så vi gick upp till hotellet och då så slutade det att regna och så men orkade inte gå ner till havet/poolen. Sen vid halv 7 så åkte vi till ett ställe och åt BBQ mat. Smakade inte som hemma. Alltså kött och sånt. Sen gick vi in på en  affär och såg 1 månad gammla kattungar. Jätte söta! Sen åkte vi hem till hotellet och gick ut på stan och satt oss på nått ställe och jag åt mango glass! Super gott!

Dag 14:
Åkte till cocunut bech. Bada, sola och hade kuliga tävlingar. Spring tävling i 40+ grader rekomenderar jag inte! Och just evighetsstafetten också. haha aja det var kul iaf! Där vi åt luch så var det som en stor damm typ brevid och så kom det hundar som badade där och försökte fånga fiskarna som var där och sen så kollade jag in i skogen på andra sidan "dammen" och där står det typ 15 bufflar. Haha, dom gick runt där och gjorde typ ingenting ;) Sen efter lunch så åkte vi till ett ställe där vi skulle rida elefanter. Jag fick den högsta elefanten men betar ;) Han var 42 år och han hette Lu paj ;) Vi red till ett ställe och där fick vi djur i gräs saker asså det var en gubbe som satt och vek djur av stora gräs blad. Jag fick en fågel. Sen så red vi tillbaks och jag såg värdens största spindel asså den var som min hand! 2 stycken till och med!
Sen hem till hotellet och gick ut på stan och åt och så köpte jag en adiddas tröja (bilder kommer sen).

Dag 15:
Hem resa....
Fast längtade ändå hem till Gini och alla andra där hemma!

Åkte från hotellet vid 10. Buss resa i 2 timmar till flygplatsen i Phuket. Sen satt vi och vänta där på planet. Och sen så satt vi i planet i 11 och en halv timme. Sen 2 timmars bussresa till norberg där våran bil stod (hos vära kusiner). Sen hem :)



Bilder kommer i ett annat inlägg!




Kommentarer
Postat av: Sandra Dagh

Vad tycker ni om ex. helgens blogg on MY blog? You decide..



Bara att droppa kommentar!



Hur har din vecka varit annars då? :)

2012-03-10 @ 14:44:19
URL: http://sandrastyles.webblogg.se/
Postat av: Julia

Sv. Tack så mycket! :) Desamma!

2012-03-10 @ 14:44:54
URL: http://tävlingsryttaren.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0