Rida, match, städa!

Hejsan Svejsan!
Imorse så åkte jag ut till stallet. Släppte ut hästarna, mockade och fixade allt till alla hästarna. Red sen ut ca 1 timme. Travade och galopperade nästan hela tiden! Hon var lite busig och stark men det är ju kul att galoppera på lite i skogen! :)

Sen när vi var på väg hem så kommer det en fyrhjuling med släp efter skogsvägen. Så jag tänkte att jag travar fram till en liten vändplats som låg typ 20meter framför så att han kunde komma förbi men då gasar han på så att han är typ 10meter bakom oss så får nästan gå ner i diket för att han skulle komma förbi och när han åkte förbi så såg han skit sur ut och verligen glodde! Och när har precis hade kört förbi oss så gasar han på så att hela släpet bara slirar och det vart slir spår. Och sen så kom det en grop i vägen och trodde släpet skulle välta! Det verkligen flyger! Tur att man inte har en rädd häst! <3 Sen kom jag på vem det var, det var han som tror att han äger hela stället! Han gör verkligen som han vill!
haha vad mycket jag skrev om de.. ;)

Sen så åkte jag hem och packade väskan och så och sen ner på samling med fotbollen och åkte till Ransta och spelade match mot deras 97lag och vi var 98or och några 99or. Och vi vann med 23-0! Och nej jag skrev inte fel 23-0!!! :D Lite tråkigt med så lätt motstånd men ändå kul att få vinna så stort! Tyckte nästan lite synd om dom.. ;)
Skönt med vinst iaf!

Åkte sen hem och nu har jag städat lite på rummet, plockat bort alla kläder på stolen. Duktig! ;)
Sen så har jag också hunnit med en fika :)

Lågt inlägg vart de! Men så har min dag sett ut än så länge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0