Dagens ridpass!

Idag så red jag barbacka på volten och hon var helt otroligt fin! Hon var stadig och fin i formen hela passet i alla gångarter och var inte överpigg utan normalt pigg! Red inte så länge eftersom hon var så fin och behövde ju då inte ta igenom någonting. Super duktig var hon idag!
 
Och sen till de som vart kaos!
När jag red så ser jag att alla hästarna i hagen börjar  kolla upp mot deras hage (Cinderellas och Melins) för dom går i en hage längre upp som man inte ser från volten för det är som en kulle. Så börjad väl tänka var det var dom höll på med där uppe. Och sen så hör jag att dom springer på asfalten... Och så ser jag Cinrerella på stora vägen och jag vart ju skit rädd och sprang in med gini i stallet och sprang upp till Michelle som var i huset och sprang ut på stora vägen och fick ner henne på gården med hjälp av michelle och dom. Och så fick vi tag på henne och så kom Melian i full fart efter asfalten fast inte på stora vägen utan på den "lilla"  vägen. Och hon sprang ner på gården så fick tag på henne också så hästarna vart fångade! Dom hade haft av översta tråden och så hade dom haft omkull en stolpe.
 
Och sen så åkte vi fyrhjuling och vi satt på flaket och åkte ut till sommarhagen och släppte ut Prickan och Baatar där. Haha Baatar syndes inte i allt gräs ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0