Dana Cup!

Efter Gothia Cup så åkte jag direkt till Danmark och spelade Dana Cup med dom och är 2och 1år äldre än mig.
Dana Cup är 3:a världens största cup! Så nu har jag varit på världens största cup och 3:a världens största cup!
 
Vi gick på invigningen på måndagen och den var väl inte så jättebra.
Man gämför ju med gothia och dana invigningen var ju ingenting mot gothia invigningen men vi var på den iaf. Och alla land som var där gick in och det var 40 olika land där, alltså hälften så många som Gothia.
 
Vi spelade första matchen mot ett danskt lag och spelade oavgjort!
Andra matchen spelade vi mot ett danskt lag som är Danska Mästare alltså bäst i danmark och dom spelade vi oavgjort mot som är rikigt bra!
Tredje matchen mot ett norskt lag fick vi stryk med 1-0. Lite surt för om vi hade vunnit den matchen hade vi gått till A-slutspel men vi gick till B-slutspel och förlorade matchen där på. Surt men så kan de va.
 
Maten där var nog de vidrigaste jag någonsin har ätit! Värkligen jätte äcklig mat! Längtade verkligen till den svenska maten!
 
Men nu är jag hemma vilket är rikigt skönt och har ätit svensk god mat! :D
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0