Plopp!<3

Idag åkte jag o Ida till stallet runt 2, halv 3 :)

När vi kom dit så låg Plopp ner och vi tyckte det va super gulligt eftersom han aldrig brukar ligga ner...







Min fina kille.

haha snygg bild tycker jag x)

kram<3

Puss ;)<3

Sen skulle jag egentligen ridit Vossan :oo Men eftersom Mia har slutat och hon skulle ha Plopp så fick jag honom :) Vi hade dressyr så jag red barbacka, kände redan då att han kändes lite annorlunda, lite stel men inget jag tänkte riktigt noga på eftersom han inte kan bara mjuk och bra i formen hela tiden.

Vi red på lite serpentiner och sen skulle vi galoppera och behålla galoppen så dom inte böt :) Plopp var super han böt bara 1 enda gång, fast han blev verkligen seg och sen blev han sur när jag skänlade så att han inte skulle byta x)

Efter lektionen gick jag till Skorpans box fort och sen tillbaka till Plopps och då låg han ner igen, då fattade vi att det var nått fel. Han brukar aldrig ligga ner och han la sej ner efter bara någon minut efter att vi kom in i stallet..

Jag borstade av honom och satte på han ett fleece täcke, när jag borstade honom började han gå iväg och skrapa med hoven så fick sätta fast honom..Han vilade alltid på ett ben och det var vänster bak, alltså han stod helst inte på höger bak. Kollade benen och det högra bakbenet var lite svullet på ett ställe.

han la sej ner och rullade efter att jag borstat och så. Vi tog tempen och det var 37.3 alltså ingen feber, magen bubblade och han åt och drack. Vet inte riktigt vad det kan vara trodde först kolik men Evis sa att om hästen har kolik så ska magen inte bubbla men det gjorde den :/

Vet verkligen inte vad det är men hoppas verkligen att det inte är nått allvarligt han har ju nyss vart halt :( Åker nog till stallet med Ida för att pyssla lite med honom bara ! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0