Plaststigbyglar

Förut när jag hoppade så hade jag composit/plast stigbyglar för dom är väldigt lätta. Men när jag tävlade så om jag tappade dom så fick jag inte tag på dom igen för dom flög upp och ner och dom var lixom inte kvar där stigbyglarna ska vara utan dom kunde flyga upp till magens höjd och jag kunde ju inte stanna mitt under banan och ta dom utan jag fick köra utan ;)

Jag och Gini har vunnit omhoppning L:B utan stigbyglar
Hoppat L:A acumulator (stavning) utan stigbyglar

Och massa annat ;)

Även fast vi kan göra bra rundor om jag inte har några stigbyglar så blir det ändå lättare med stigbyglar så jag tog mina vanliga stigbyglar igen så att om jag tappar dom så får jag ju tag på dom igen för vanliga stigbyglar är ju ändå kvar där dom ska och inte flyger upp till magen ;)

Så det blir båda en Hiss Och Diss till dom.

Dom är bra för:
dom är lätta

Dåliga för:
att om man tappar dom så måste man typ stanna för att få tag på dom...

Men om man tränar så är dom bra för då kan man ju ändå stanna och ta upp dom om man tappar dom, fast det är väl roligare att kunna ta dom i farten ;)


Det blir båda Hiss & Diss xP


composit stigbyglar



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0