Dagen idag

Sov till halv 10 och åkte ut till stallet. Mockade och gjorde mat åt Gini och sen så hämtadde jag henne i hagen. Och gick med henne till volten och släppte henne där och tränade på det som jag tränade på igår. Att hon ska följa efter mig och lite sånt kuligt :) Sen när jag hade gjort det klart så satt jag fast två grimskaft i grimman och hoppade upp barbacka och red runt lite över bommarna och så :) Och allt gick super bra! :D

Sen så hjälpte jag michelle lite därute, med höt och mocka lösdriften och sen så red jag hennes (eller disas som är hennes barns häst) som är en B-ponny som heter Ekhagens Curracoua (stavning) men kallas Curre. Och han är 2,5 år ca och det är bara en som har suttit på han förr. Så jag och Michelle gick upp i hagen och jag hoppade upp och skrittade lite runt där bland dom andra hästarna och han var hur lungn som helst. Gjorde inga bus alls! Så det gick bra. Ska nog rida han mer ordentligt i volten på lördag tror jag det va ;)

Sen så åkte jag hem till farmor och farfar och åt god mat och kollade på fotboll på TVn och nu ska jag väl blogga lite mer och fortsätta att göra tidsinställda till Thailand :D 13 dagar kvar! Sen vi 7 så är det ju ponnyakuten! :)



Curre

Och min söta ponny! :*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0