Cindy II

Ni kanske inte visste det men jag har vart skötare på en till häst förutom Wincent och det är Cindy som var Michelle Wolles gamla b-ponny kommer inte ihåg exakt men hon var född 1990 nånting typ 1994 eller 1992 xp
Jag började ta hand om henne sommaren 2010 tror jag :)
Till våren 2011 tror jag kommer inte ihåg exakt.
Hon var en welsh :)
Hon var absolut inte den lätt ridna typen. Kommer ihåg att hon var seg i skritt och trav, men i galoppen ville hon gärna rusa med mej och var svår att kontrollera.
Jag red henne i början ca. 3 ggr i veckan men efter ett tag blev det mindre tid så då blev det 1-2 ggr i veckan.
Tränade ganska mycket med galoppen och det blev bättre, mycket bättre efter ett tag kunde jag rida henne i hyfsat lugn galopp och styra, sakta av när jag ville, öka och sånt :)
Det här var sista gången jag red henne. Jag kände att tiden inte riktigt räckte till, det blev jobbigt att åka, och jag skötte henne på lördagar då jag ofta hade fotbollsmatcher också. Så jag beslutade att inte ta hand om henne.
Hon hade skumpig trav x)
En gång när det var månadshoppning red jag henne och då hoppade jag också, det var första och sista gången.
Har en film när jag sjunger lite fult på skoj och sen bli hon rädd för något och kastar sej åt sidan mot Issa som filmar och jag blev skiit rädd, det var samtidigt som barbacka bilderna är tagna x)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0