Hoppning

Svagheter i hoppning
 
BLICKEN: ända sen för ett tag sen så tittar jag ner precis i språnget för att kunna se om jag hamnar i rätt galopp, aja baja det måste jag sluta med. Måste kolla på nästa hinder istället :)
 
Eftegiften: Är dålig på att ge eftergift i språnget, eller det ser så ut på bilder men i verkligeheten tror jag inte det är så farligt men det är just att det ser bättre ut om jag har armarna lite längre fram på mankammen och inte vid manken :)
 
Galopp, har inte rikitigt lärt mig känna till 100% om jag har rätt galopp, ibland känns det ju om han lutar ut eller blir vinglig men ibland så känner jag inget, det är därför jag har fått en tendens att titta ner för att kolla galoppen
 
Här ser ni ju blicken, och den här onsdagen tänkte jag mycket på sitsen och eftersom Caven är lite (mycket) lat så fick han rött mycket eftergift så jag inte skulle bromsa upp honom :)
ni ser ju bilden här, skulle se bättre ut med kortare tyglar och armarna högre upp då men jag tränar på det :)
 
Styrkor:
 
Nogranhet, är väldigt nogrann med vägar och inte svänga så tvärt och sånt :)

Taxera, Plopp är inte bäst på det eftersom han gärna gasar och hoppar av stort men tycker själv att jag hanterar det rätt bra då det inte är så ofta det blir stora språng :)
 
Galoppbyte, Plopp har börjat byta galopp överhinderna oftare nu och det har mycket att göra hur jag gör och har märkt att det hjälper att kanske trampa lite hit och dit, nejdå men jag lär mig. :)
 
typ det jag kom på nu :)

//Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0