Dressyr

Mina svagheter i dressyr:
När jag rider Plopp kan jag ibland bli stum i handen vet inte varför men nått jag jobbar på eftersom när jag kommer på det och släpper efter så mjuknar har direkt :)
 
Skänklarna, glömmer ofta skänklarna och bara rider med handen ajabaja grunden sitter i att driva fram hästen till handen så den trampar under sig och jobbar med ryggen, måååste tänka på det ;)

Sitsen, har så stort problem att sitta ner i ökat trav, galopp och lite sånt, usch usch Plopp som är så duktig på det, blir att öka utan stigbyglar! :) Men har varit med om han riktiga ökningar ibland, dom är underbara!
 
Sitsen, igen..Jag sträcker inte upp mig tillräckligt och kan få en ful kutrygg (heter det så ? x) måste räta upp mig mer men tror det blivit bättre än förut men istället har jag fått mer skvank rygg tror det heter så när ryggen böjer inåt istället för att lyta sig bakkåt hmm..
 
tårna, har aldrig förut vetat att tårna ska peka framåt förän Evis sa det för ett tag sin, men eftersom jag lärt mig att inte ha så så är det en vana att tårna pekar utåt men tränar på det :)
 

Här ser man inte rktigt min skvangrygg för att min tröja är pösig men egentligen har jag det på den här bilden.
Här är min kutrygg ni ser vid axlarna, jag lutar mig framåt där så det ser konstigt ut
 
Mina styrkor
 
Blicken är nog det bästa här, jag är noga med att kolla vart jag ska :)
 
Handen, tycker ändå att jag inte alltid blir hård i handen och då är jag mjuk och när jag rider andra hästar än Plopp är det väldigt sällan jag blir hård i handen.
 
hälarna, tycker nedtrampet i stigbygeln är bra, inte överdrivet och inte så tån pekar ner.
 
Sitsen, när jag rider barbacka och lektioner kan det kännas bra och tycker själv jag har en bra lodrätt sits :)
 
//Emilia
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0