Tävling :)

Hej!, har precis kommit hem från sala har varit där och tävlat :D

Dagen började med att i stallet så fick jag nackspärr....... Gjorde jätteont! i bilen påväg till Sala såvart det sämre och när vi kom fram så gjorde de fortfarande ont. Men jag gick banan med snätt huvud för jag kunde inte ha huvudet rakt. Men jag hoppade upp och provade att rida och det gjorde JÄTTEONT men ville värkligen tävla! Så jag stod ut och red fram och sen hoppade jag fram och sen in på banan alltså L:B i grunden gick det bra och första hindret i omhoppningen så red jag för snävt och då stannade hon (mitt fel för red för snävt) och då var det precis så jag höll mig kvar, och jag slog i huvudet/käken i hinderstödet....och så började käken göra ont också.. Men sen fortsatte jag rida och restan i omhoppningen och det gick väl btra hade ont lite i käken men ville fortsätta ändå! Men var ändå nöjd för det var mitt fel att hon stanna.

Sen när jag skulle hoppa upp sen när det var dax att rida fram till L:A så kasta hon upp huvudett så det slog upp i min hjälm sån tur va! hennes huvud hade lika hjärna slått upp i mitt ansikte och då hade jag nog börjat blöda näs blod och sånt :/ så det var ändå tur men gjorde ändå ont för det var sån hård smäll men men man får stå ut med de. Så red fram och så och sen in på banan och då vart det en rivning i omhoppningen men höll för mycket i handen så om jag hade släppt på så hade hon hoppat av ett galoppspräng innan och då hade vi nog klarat det men höll för mycket i handen och då trampa hon om och då nådde vi inte riktigt över. Så vi kom precis utanför placering.

Är ändå nöjd för det var inte så skönt att rida med nackspärr och sånt! Så är nöjd med resultater ändå :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0