Lotta Björe träning!

Har inte hunnit berättat om Lotta Björe träningen än. Men nu får ni veta::

Vi började med att jobba dom på en volt över en bom och lite öppnor och slutor och hon var jättefin! lyssnade verkligen bra! och var dunder fin i formen! Hon har börjat vela gå ner i form nu och det är inte lite svårt att få henne dit nu förtiden! Sen så hade vi en bom och sen 6korta galoppsprång till en oxer sen 7 korta till en bom, hon lyssnade jättebra på den övningen oxå!! Sen så hoppade vi 3galoppbommar till en kryssoxer och då var avståndet för långt för oss(hoppade med storhästar) så då stannade hon men det vart alldelles för lågt så hon korta och då gick det bra :) Sen så skulle vi hoppa en bana på 90-100 cm och då så stannade hon på en oxer så ramlade av....... igen... men aja det gick bra så hoppade upp igen och hoppade om banan och då gick det bra :D

Eftersom hon bara är 7år så har hon börjat testa mig och provar med att stanna och så.. Men det kommer att gå över sen när hon verkligen fattar att det är jag som bestämmer och så. Lotta tyckte att hon så ut att vara lika att rida som en storhäst, för hon trävs mycket ridning och så. Men hon är ju dunder snäll alla gånger utom hon stanna så! hon är snäll i verkligen allt!!

Lotta förklarade lite det där med testa och det för mig så jag inte skulle tro att det var en evighets grejj och det var verkligen bra att hon gjorde det! Lotta är jättebra på att förklara och så så kan verkligen rekommendera att ni ska träna för henne!!! Förklarar jätte tydligt och förstår en direkt!!! 
Det är nog den bästa jag har tränat för tror jag!!! ;)  


en dålig bild av övningen ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0