Popcorn

Nu är jag hemma från stallet :)

det var ju sista värdinne ridningen så vi red barbacka och hade gymkhana och nästan alla red barbacka. Jag hade Plopp. Först värmde vi bara upp lite på volterna och Plopp var super, han var mjuk på en gång och lyssnade super bra, han gick i form typ hela tiden och kändes mega super bra :)

Sen började vi först med slalom och det gick bra, och inga konstigheter där. Man fick välja gångart alltså galopp eftersom vi var i två lag (mitt lag var Issa-Ikaros, Lisa-Binette. Rocío-Maxi och Rosanna-Smulan) Så det gällde att vinna :)

Evis stod och typ klappa händerna så att vi skulle gasaasa x) Lisa ramlade av när vi värmde upp också, Binette blev rädd för något och typ stack fast hon sprang inte iväg utan typ kasta sig åt sidan och sen gleeed hon av x)

Sen skulle vi bara galoppera fram till andra kortsidan runda konen och galoppera tillbaks och det gick lite mindre bra x) Plopp blev super busig och började bocka, jag kände hur han hela tiden ville dra ner huvet och bocka så han bocka ganska många gånger men jag ramla inte av iaf x) (jag red barbacka)

Sen skulle vi hoppa över ett hinder runda konen och sen hoppa tillbaka. Det gick ganska bra han hoppade bra fast det var inge högt alls kanske 20-30 cm x) Men iaf och sen försökte han bocka igen och bockade nåågra gånger bara.

Sem fick vi köra en hoppning till och det gick väl ganska bra det också. När jag skulle starta så blev han busig och kastade sig framåt men aa han hann inte så långt, sen fick jag kontroll på honom och han försökte såklart dra ner huvet och bocka men den här gången lyckades han inte iaf :)

Nu ska jag äta popcorn 8)

Det gick super och är verkligen nöjd över honom :)


<33




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0