Från början till nu!

Sanna gav mig en bra ide om att skriv om från när jag köpte Gini fram tills nu :D


Det började med att Michelle (hon som vi har Gini hos) tittade efter en ponny åt mig och hittade en i en tidning. Både Michelle jag och mamma tyckte Gini lät perfekt så vi ringde till hon som ägde Gini och vi fick komma när vi ville så vi åkte någon dag efter ner till Västervik. Det tog ett tag att åka för det var 30 mil dit men sen när vi åkte efter vägen vid stallet där hon stod fså såg jag henne direkt, kände igen henne från bilderna och hon var sååå himla gullig! När vi hade hoppat ur bilen så kom Jessica (förra ägarne) och mötte upp oss och sen så tog vi in Gini och jag gjorde iårdning henne sen så gick vi ut till deras volt och jag skulle hoppa upp och hon ville inte riktigt stå still men tillslut så kom jag upp :P Redan när jag skrittade så tyckte jag om henne hon var lixom inte sur när man hade skänklarna till eller när man gjorde någonting. Öronen frammåt hela tiden! Inte rädd för något eller så! Fast hon var så liten ( 5 år). Jag red runt lite där och hon lyssnade på allt! Hopade några språng på max 50cm. Sen så provade michelle att rida lite och hon tyckte om henne också :) Sen så sa vi att vi skulle fundera på hur vi ville göra. Och direkt när vi satt oss i bilen på väg hem så började jag typ bah henne vill jag ha!!!! :DDD Och dom också ba aa hon var bra och så :)
Sen kanske en vecka efter så åkte vi ner och hämtade henne :DDD När hon kom till oss så var hon hur lugn som helst! Hon och Siri vart bästisar direkt! Dom sprang runt och lekte hela tiden och busa! Sen så började jag att rida henne och pigg var hon men ändå lugn för hon var inte rädd eller nått för nått utan tyckte bara att det var super kul att galoppera i skogen och så :D


Sen så kom hon i den tiden att hon skulle testa mig.. Så när jag red ut så ba kunde hon tvär vända och bara sticka hemmåt... Inte så kul för kunde inte påverka nått... försökte att få stopp på henne med alla olika grejjer. Men hon bara ignorera och stack hemmåt och en gång kommer jag ihåg extra mycket.. Det var vinter och halt och skulle rida "20 rundan" och då bara vände hon och stannade inte förnst vid våra branta backe ner till stallet... och var LIV RÄDD att hon skulle gå omkull för det var så halt och jag kommer ihåg att jag tänkte att om hon skenar ner för backen så kommer vi att gå omkull.. men hon stannade i sista sekunden!!!! Sen vart jag ju rädd aatt hon dkulle göra så igen så ville inte rida ut men efter den gången så har hon aldrig gjort så det kändes som hon fattade att hon inte får ut och ha kul i skogen om hon gör så så sen har hon aldrig gjort det! :) 


Sen en dag när mamma åkte ut till stallet själv så märkte hon att Gini haltade i hagen och hon tog in henne och så 
men trodde väl att det var att hon hade trampat snett i hagen eller nått så dagen efter så hade det blivit värre så vi ringde till Borlänge där det är som en sko och djursjukhus typ och dom sa att vi kunde komma dit och kolla upp var det va. Så vi åkte dit och han kollade länge på benet och hoven och det och sen så typ rönkade dom den och då såg dom att det var en hovbensfraktur... och dom sa att det kunde ta ganska lång tid.. Vi åkte dit typ 15 gånger för dom skulle kolla upp den sen så sa dom att hon skulle vila i typ 3 månader tror jag det va och då hade hon ju redan vilat i typ 2 månader så det var INTE kul att höra det! Hon hade bandage (stavning) och hade en rund sko. Men iaf efter att hon hade vilat så åkte vi dit igen och kollade så att allt hade läkt och så. Och det hade det :D Så sen var det bara att börja sätta igång henne igen och det tog ju ca 1 månad att vi skulle få börja galoppera så det tog väl typ 1 och en halv månad innan det var helt återställt igen!
Sen så red vi och vi började vi att träna för Carina i hoppning och vi började hoppa lite högre ( typ 70 ) och hon hade aldrig stannat för mig och det gick hur lätt som helst! sen så skulle vi åka på våran första tävling som var i Smedjebacken vi skulle hoppa en L:D (70cm) och hon kollar ju aldrig på nått eller så så vi kom runt felfria hur lätt som helst! Sen så vart det mer och mer tävlingar och vi hoppade högre och högre andra tävlingen var i Ludvika en L:C och då fick vi ett pet och tredje i Wirsbo en L:D felfria och en L:C felfria :D Sen så vart det mer och mer tävlingar och det vart högre och högre så efter ett tag så vart det att debutera L:B i Fagersta och vi kom runt felfria på våran först L:B! :D
Sen så någon gång i mitten typ efter Ludvika tävlingen så började vi träna dressyg för Malin. Ibörjan så gick det inte så bra på dressyr träningar ( hon hade inte blivit så mycke riden i form) men sen så började vi att rida med graman och då gick det bättre!


Jag och Gini var med i DIV.1 hopp laget och i det var det jag, Sanna, Eve, Mikkan och Wilmaoch i första omgången (L:B)så slutade laget på 12 fel tror jag och jag och Gini var felfria sen andra omgången (L:B+5) så hade vi noll fel och fick hoppa omhoppning och i den så kommer jag inte ihåg vi slutade på men vi kom 5a den omgången :) jag och Gini var felfria :D Sen i sista omgången (L:A) så fick jag och Gini ett pet men det var våran första L:A så var jätte nöjd! Laget vet jag inte vad vi slutade på (haha bra minne!) men vi kom inte på någon placering som slut resultatet. 


Sen så red vi mer och mer L:Aer och vi kvalade MSV och sista tävlingen innan vintern så startade vi en MSV men vi hade inte tränat så mycket på den höjden men Hamre var ett bra ställe att göra sin första MSV på så vi testade och så fick det gå som det går. Och på 5 hindret som stod snett mot väggen så typ as nära väggen så där vägrade vi ut oss... Men då vet man vad man behövde träna på under vintern!


Sen så efter det så har vi fått några stopp på träningar men hon håller på att testa mig.. Men det är typ över nu så :D
Och idag så var det Helena Ström träning och det gick toppen! :D
en bild från tyyp våran 3dje tävling kanske :D
en bild från första tävlingen som var i Smedjebacken :D
Sandra träning :D
Vi vann i Hallsta ( hoppade omhoppningen utan stigbyglar hade plaststigbyglar och dom går inte att få tag på om man har tappat dom och jag ville ju inte gärna stanna och sätta i fötterna i stigbyglarna så det fick bli utan ;)) Men vi vann mot både C-ponnysar och B-ponnysar! :D )
Vingåker Guldsporrarna 2011 :D
Jump Club Sveland Cup Kval :D
Vi vann med 5 sekunder marginal i omhoppningen i Fagersta :D
Strömsholm DM 5 placering :D
Wirsbo för länge sen :D
Nu vet ni lite mer om mig och Gini :D


Kommentarer
Postat av: jossam

2011-12-12 @ 20:58:01
Postat av: jossan

bra blogg ! <3

2011-12-12 @ 20:58:23
URL: http://hectorochjosefine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0