Deyan Siri Waimea!

Nu tänkte jag skriva lite om Deyan Siri & Waimea!
För 5 år sen ungefär så fick Deyan Siri! Vi åkte ut dan efter för att kolla på Siri (som då var 1 dag gammal) och kommer ihåg att hon var grymmt söt! Hon var lite skygg av sig men hon hade ju typ aldrig sett en människa förut så det var ju inte så konstigt!  Men är väldigt mysig och go!
Nu är Siri 5år och står i stallet och rids av Michelle! :)
Sen nu i somras så fick Deyan Waimea! Hon föddes på eftermiddan/kvällen och michelle och isabelle fick vara med och se de födas! Och vi åkte ut dagen efter tror jag eller om det var samma kväll :) Hon var inte nå skygg alls och ville bara gosa hela tiden! mys häst!
Och nu står hon i stallet och är typ ett halv år :)
Tycker själv att det är väldigt kul att se hur dom utvecklas efter varje dag  som går eftersom man ser henne varje dag! Hon ändrar färg lite grann varje dag tycker jag och börjar bli mer och mer att hon ska bestämma och så men hon är fortfarande helt grymt go hon vill gosa hela tiden och tycker om att bitas i mössor i toffsarna som hänger från min mössa! ;) Men annars bits hon aldrig!
Men det som dom 3 har gemensamt är att Deyan hon gnäggar alltid när man ska ge dom mat och det ärvar dom andra! Och dom gnäggar på samma sätt också!
Och sen så när man ska ta av dom grimmorna så gör dom nått med huvudet typ rar det mot krubban och sen tillbaks typ :P Och alla 3 gör på precis samma sätt! och det tycker jag är grymt för det är precis samma dom gör! Haha man kan nästan tro att dom är tvillingar! :P
Deyan:
Hon har gått höga klasser i hoppning och har även tävlat mycket terräng tror jag :) Och är 99% säker att hon också är född här i stallet! :)
mamma Deyan!
5åriga Siri!
Waimea och Michelle ( den dagen hon vart född!)
Waimea!
Waimea!
Ser ni hur Waimea ändras!
Färgen
Storleken
ALLT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0